چمران خواستار توسعه معماری خاص ایرانی اسلامی در ایستگاه‌های مترو شد-راهبرد معاصر
انتقاد پلیس از خاموشی چراغ‌های راهنمایی و رانندگی: قرار بود برق چراغ‌های ۳۰ تقاطع قطع نشود، اما خبری نشد وضعیت آب و هوا، امروز ۲ آذر ۱۴۰۳ / آغاز بارش‌ها از دوشنبه با ورود سامانه جدید تاریخ برگزاری کنکور مشخص شد: نوبت اول؛ ۱۱ و ۱۲ اردیبهشت، نوبت دوم؛ ۵ و ۶ تیر وزیر علوم: در این چند سال اخیر، ۲۵ درصد از اساتید مهاجرت کرده‌اند؛ این عدد نگران کننده‌ای است کشف محموله‌های بزرگ موادمخدر صنعتی در مرز‌های ایران و افغانستان پرونده سهمیه‌های کنکور در مسیر اصلاح/ اختصاص سهمیه به مدارس دولتی و دهک‌های پایین پلیس راه: آزادراه تهران - شمال بازگشایی شد | جاده چالوس همچنان بسته است هواشناسی: وزش باد شدید، کیفیت هوای تهران را بهبود می‌بخشد متلاشی شدن باند ۶ نفره گروگان‌گیر / رهایی گروگان اتفاق هولناک در بیمارستان؛ به جای پای راست، پای چپ را قطع کردند سرپرست پلیس راه مازندران: مسدودیت کندوان تا روز شنبه ادامه دارد انجام ۱۵۰۰ عمل جراحی برای مجروحان حادثه انفجار پیجرهای لبنان در ایران صدور کیفرخواست برای مدیر عامل معدن زمستان یورت تداوم بارش در ارتفاعات کشور آدرس سامانه ثبت معاملات اموال غیرمنقول

چمران خواستار توسعه معماری خاص ایرانی اسلامی در ایستگاه‌های مترو شد

چمران گفت: شاهد حرکت سریع و شتابان احداث مترو هستیم و می‌بینیم که اهمیت حمل و نقل عمومی در روز‌های منتهی به سال مشخص می‌شود.
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۵ - ۲۶ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 16
کد خبر: ۲۳۲۹۶۲

به گزارش راهبرد معاصر، مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران در آیین بهره برداری از سه ایستگاه جدید به همراه ایستگاه تبادلی تربیت مدرس و دو ورودی در خط ۶ متروی تهران با بیان اینکه در آستانه فصل بهار و در ماه رمضان قرار داریم، گفت: خوشحالیم بعد از کندی کار، در مدت کوتاهی این امر صورت پذیرفت و مجددا شاهد حرکت سریع و شتابان احداث مترو هستیم و می‌بینیم که اهمیت حمل و نقل عمومی در روز‌های منتهی به سال نمود دارد و نباید چنین ترافیکی می‌داشتیم و باید با حمل و نقل این سفر‌ها مدیریت شود.

 

وی با بیان اینکه مشکلات نداشتن و نخریدن قطعات و عدم توجه به توسعه و نوسازی وسایل حمل و نقل عمومی سبب وجود چنین شرایطی شده است، افزود: امید است روز به روز به طول خطوط مترو اضافه شود؛ چراکه طراحی خطوط ۸ تا ۱۱ مترو برای قبل از انقلاب و با توجه به شرایط آن زمان است و با این افزایش جمعیت و ترافیک؛ این خطوط کافی نیست و باید اضافه شود.

 

چمران ضمن تشکر از مدیران شهری و قرارگاه بابت معماری خاص ایستگاه بهار شیراز ادامه داد: قطعا اگر خطوط مترو و اتوبوس به حد کافی باشد آن وقت می‌توانیم برنامه‌ریزی کنیم که چگونه مردم از خودروی شخصی کمتر استفاده کنند تا ترافیک کمتر داشته باشیم، اما حالا هر کاری کنیم می‌گویند سوار چه شویم؟ و حتی مسئولان نیز تلاش می‌کنند که با وسایل نقلیه عمومی استفاده کنند چرا که ترافیک کمتری را شاهد خواهند بود.

 

وی تأکید کرد: امید است این معماری خاص ایرانی_اسلامی و زیبا در سایر ایستگاه‌ها توسعه یابد تا این نوع معماری باقی بماند و برای آیندگان میراث بماند./ باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر
آخرین اخبار